divendres, 29 de març del 2013

NECESSITAT D'AQUEST PLA DE TREBALL

De manera paradoxal, tot i la pretesa maduresa més primerenca en els nens, lògica conseqüència d'un nivell més alt de vida, cada vegada és més ingent el nombre d'alumnes, a tots els nivells, que no aconsegueixen assolir les exigències mínimes a què són sotmesos.
La pregunta no es fa esperar: A què es deu aquest fet contradictori? respondre exhaustivament suposaria tota una reflexió profunda sobre la funció de l'escola, sobre les formes i maneres de les diverses institucions pedagògiques i sobre els factors, tant interns com externs, concomitants a la tasca educativa.



No serà que a una educació bàsica-operativa, de tècniques i destreses, estem oposant una educació bàsica-conceptual, de continguts, «digestiva», com ha arribat a qualificar Sartre[1]. Més senzillament: s'està demanant als alumnes erigir edificis sense dir-los quins instruments utilitzar i com manejar-los. Arriba així el fracàs i el desencant. No és estrany, doncs, que els que abandonen l'ensenyament institucional, abandonen, de manera paral·lela, tot el que té a veure amb l'estudi i la lectura.
Dins d'aquest esquema ideològic se situa la necessitat d'unes tècniques d'estudi i estratègies d'aprenentatge i aquí és on entra aquest pla de treball.


[1] Sartre, J.P., El hombre y las cosas, citado por Freiré, Paulo, Pedagogía del oprimido. Madrid. Siglo XXI, 1979, p. 83
 

2 comentaris:

  1. Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!

    ResponElimina
  2. Si et vaig dir que el blog començava bé ara et dic que no ha continuat gaire bé. Veig que el seguiment és molt desigual.

    ResponElimina