La pregunta no es fa esperar: A què es deu aquest fet contradictori? respondre exhaustivament suposaria tota una reflexió profunda sobre la funció de l'escola, sobre les formes i maneres de les diverses institucions pedagògiques i sobre els factors, tant interns com externs, concomitants a la tasca educativa.
No serà que a una educació bàsica-operativa, de tècniques i destreses, estem
oposant una educació bàsica-conceptual, de
continguts, «digestiva», com
ha arribat a qualificar Sartre[1]. Més senzillament: s'està
demanant als alumnes
erigir edificis sense
dir-los quins instruments utilitzar i com manejar-los. Arriba així
el fracàs i el
desencant. No és estrany, doncs, que els
que abandonen l'ensenyament
institucional, abandonen, de manera paral·lela, tot
el que té a veure amb l'estudi i la lectura.
Dins d'aquest esquema ideològic se situa la necessitat d'unes tècniques d'estudi i estratègies d'aprenentatge i aquí és on entra aquest pla de treball.
Dins d'aquest esquema ideològic se situa la necessitat d'unes tècniques d'estudi i estratègies d'aprenentatge i aquí és on entra aquest pla de treball.
[1] Sartre, J.P., El hombre y las cosas, citado
por Freiré, Paulo, Pedagogía del oprimido. Madrid. Siglo XXI, 1979, p.
83
Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!
ResponEliminaSi et vaig dir que el blog començava bé ara et dic que no ha continuat gaire bé. Veig que el seguiment és molt desigual.
ResponElimina