De maneraparadoxal, tot i la pretesamaduresamésprimerencaen elsnens, lògicaconseqüènciad'unnivell mésaltdevida, cadavegadaésmésingentel nombre d'alumnes, a totselsnivells, que noaconsegueixenassolirlesexigènciesmínimes a quèsónsotmesos. La preguntanoesfaesperar:A quèes deu aquestfetcontradictori? respondre exhaustivamentsuposariatota unareflexióprofundasobrela funcióde l'escola, sobrelesformesimaneresdelesdiversesinstitucionspedagògiquesisobreels factors,tantinternscomexterns, concomitantsa la tascaeducativa.
No serà quea una educacióbàsica-operativa, de tècniquesidestreses, estemoposantuna educacióbàsica-conceptual, de
continguts, «digestiva», com
haarribat aqualificarSartre[1]. Méssenzillament: s'estàdemanantalsalumneserigiredificissensedir-losquins instrumentsutilitzaricommanejar-los.Arribaaixíel fracàsiel
desencant. No ésestrany, doncs, que els
queabandonenl'ensenyamentinstitucional, abandonen, demanera paral·lela, tot
el queté a veureambl'estudiila lectura. Dinsd'aquest esquemaideològicse situalanecessitatd'unes tècniquesd'estudiiestratègiesd'aprenentatgeiaquí éson entraaquestplade
treball.
[1]Sartre, J.P., El hombre y las cosas, citado
por Freiré, Paulo, Pedagogía del oprimido. Madrid. Siglo XXI, 1979, p.
83
Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!
Aquest bloc comença bé però no oblidis que l'objectiu final és fer una reflexió sobre les possibilitats i característiques de la intervenció del professional de la psicopedagogia en l'àmbit de les teves pràctiques.... Remenver!!!
ResponEliminaSi et vaig dir que el blog començava bé ara et dic que no ha continuat gaire bé. Veig que el seguiment és molt desigual.
ResponElimina