dimecres, 27 de març del 2013

PLA DE TREBALL (Continuació)


Bloc 2 Proposta metodològica

FASE 1 : Planificació                                              DATES: Del 4 al 27 de febrer
HORES: 20 h.

Objectius:
- Conèixer diferent material elaborat al respecte del tema del Pla de treball previst.
- Formular la hipòtesi de treball i les variables a tenir en compte.
- Crear contextos de col·laboració òptims amb la meva tutora, els pares i els mestres implicats al projecte, aconseguint millorar el seu grau d’implicació cap les tècniques d’estudi i estratègies d’aprenentatge.
- Elegir les àrees en les quals es treballaran les diferents tècniques i estratègies d’aprenentatge i seleccionar als alumnes que formaran part del projecte.
- Analitzar la feina de l’alumnat feta fins ara.
- Seleccionar les tècniques d’estudi i estratègies a desenvolupar.
- Recollir tot el material possible i els recursos que s’utilitzaran més endavant.

Destinataris: La meva tutora, pares dels alumnes, mestres i alumnat seleccionat.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

- Lectura d’articles i llibres al respecte de la proposta de treball i consulta de pàgines web relacionades.
- Formulació de la hipòtesi de treball i variables a estudiar.
- Reunions amb la meva tutora, els pares, els mestres implicats i alumnat seleccionat.
- Elecció de les àrees amb les que treballar i selecció d’una mostra representativa d’alumnes.
- Anàlisi de la feina i notes de l’alumnat sense tècniques d’estudi.
- Selecció de tècniques d’estudi i estratègies d’aprenentatge.
- Recull de materials i recursos a utilitzar.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

- Guió de treball on consti la planificació de les tasques.
- Llibres de consulta i Internet com base de consulta.
- Base de dades del Gestib i expedients.
- Anàlisi de dades.
- Reunions.
- Observació participant i estructurada.
- Quaderns dels alumnes.

INDICADORS D’AVALUACIÓ

- Quantitat d’informació recollida.
- Expectatives explicitades per la tutora.
- Actitud dels alumnes, mestres i pares durant les reunions.
- Grau de complicitat aconseguit.
- Notes de les àrees seleccionades de cadascun dels alumnes durant la 1a. avaluació (quantitatives i/o qualitatives)

FASE 2 : Implementació    DATES: Del 4 de març fins al 24 de maig                   
HORES: 54 h.

Objectius:
- Sensibilitzar als alumnes sobre la importància de l'estudi per a l'aprenentatge.
- Conèixer les condicions i destreses que intervenen en la tasca d'estudiar.
- Conèixer les estratègies i tècniques que augmenten el rendiment en l'estudi.
- Entrenar en l'ús de les tècniques d'estudi i de les estratègies d’aprenentatge adaptades a les circumstàncies personals de cadascun.
- Aplicar les tècniques apreses a l'estudi personal i aquest, a les diferents àrees.

Destinataris: Alumnat, la meva tutora i mestres.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

- Emplenat, per part de l’alumnat, del qüestionari elaborat en la fase de planificació.
- Emplenat de diferents qüestionaris per arribar al coneixement de les diferents tècniques d’estudi.
- Aplicació de les estratègies d’aprenentatge necessàries per a dur a terme la implementació de les tècniques d’estudi que han estat seleccionades.
- Implementació de les tècniques d’estudi.
- Seguiment de l’alumnat i la seva feina.
- Reunió amb l’alumnat.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

- Guió de treball on consti la planificació de les tasques.
- Qüestionaris.
- Reunions de treball amb la tutora i els mestres implicats.
- Observació participant i estructurada.
- Quaderns dels alumnes.
- Tècniques d’estudi a treballar amb l’alumnat.
- Material educatiu: llibres de text, Internet...

INDICADORS D’AVALUACIÓ

- Actitud positiva cap a les activitats i la utilitat de les sessions del taller.
- Disposició favorable cap a l'aprenentatge i motivació d'assoliment.
- Ús de les diferents tècniques treballades al seus quaderns.
- Confiança en si mateix.
- Pren consciència dels seus errors, dificultats i tracta de solucionar-los.
- Perseverança, no abandonament de la tasca encara que aquesta sigui difícil.
- Disminució de la impulsivitat, considerant de manera precisa les dades abans de contestar.
- Planificació i control de la tasca.
- Transferència, aplicació de les estratègies apreses en altres contextos.

FASE 3 :  Avaluació                   DATA: Del 24 de maig al 20 de juny                   
HORES: 15

Objectius:
- Conèixer el grau de comprensió per part de l’alumnat de les diferents tècniques treballades.
- Analitzar el grau d’utilitat de les estratègies d’aprenentatge com via per arribar a aconseguir aprenentatges significatius.
- Avaluar el valor de les tècniques d’estudi com eina per a motivar a l’alumnat a estudiar i treballar.
- Conèixer el grau d’utilitat d’aquestes tècniques en la millora dels resultats acadèmics del l’alumnat.
- Prendre consciència per part dels pares que són determinants en l’educació dels seus fills i que la seva implicació afavoreix el canvi.
- Elaborar conclusions i implicacions psicopedagògiques com material necessari per la millora de les dificultats d’aprenentatge.
- Prendre nota de les limitacions i/o dificultats trobades a la implementació del projecte per a la proposta com línia d’actuació de cara al futur.

Destinataris: Alumnat, la meva tutora, mestres i pares dels alumnes.

ACTIVITATS I CONTINGUTS

- Observació a l’aula de l’alumnat.
- Anàlisi qualitatiu de la feina de l’alumnat després de l’ensenyament i aprenentatge de les diferents tècniques i estratègies.
- Exposicions i debats.
- Notes dels alumnes a les diferents àrees durant la 3a. avaluació.
- Reunió amb els alumnes. Autoavaluació.
- Reunió amb els pares:feedback.
- Reflexió sobre l’experiència duta a terme.
- Elaboració de les conclusions i implicacions psicopedagògiques que es deriven.
- Limitacions i dificultats trobades per dur a terme el Pla de treball previst.
- Proposta de línies d’actuació per al futur.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES

- Observació participant i estructurada.
- Escales.
- Pautes d’avaluació.
- Autoavaluació del procés i del resultat.
- Qüestionaris.
- Proves específiques.
- Reunions i entrevistes, si cal,

INDICADORS D’AVALUACIÓ

- Iniciativa de l’alumnat per a buscar informació, llegir...
- Presentació clara i ordenada en els treballs de l’alumnat.
- Responsabilitat en les tasques diàries.
- Reconeixement verbal dels encerts i errors.
- Valoració realista dels resultats obtinguts.
- Canvi positiu i significatiu en la autonomia personal.
- Millora de les notes de les àrees seleccionades de cadascun dels alumnes durant la 3a. avaluació (quantitatives i/o qualitatives).
- Ratificació de la hipòtesi de treball.
- Elaboració de la proposta de millora a partir de les conclusions i limitacions   trobades.
- Acceptació del Projecte per part del centre i inclusió al PGA i PEC.



El Pla de treball que ofereixo és obert i susceptible de ser adaptat i modificat, si cal. El feedback i supervisió continuats són de cabdal importància per anar millorant i/o modificant aquest.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada